14.05.2019 · 235 wyświetlenia

Statystyki na Instagramie

Jeżeli prowadzisz profil firmowy w social mediach, na pewno doskonale zdajesz sobie sprawę, jak ważne jest analizowanie efektów każdej czynności podjętej przez Ciebie na każdej z poszczególnych platform. Odpowiednie doglądanie statystyk, sprawdzanie reakcji i dostosowywanie swoich działań targetu, w który celujemy, w dużym stopniu ułatwi optymalizację działań, kosztów i kanałów dotarcia do potencjalnych klientów. Statystyki na Instagramie oczywiście nie są wyjątkiem od tej reguły, a zagłębiając się w nie z większą łatwością uda Ci się znaleźć osoby zainteresowane Twoim produktem czy usługą. Czytając ten artykuł dowiesz się, jak sprawdzić statystyki Instagram, co one oznaczają, oraz w jaki sposób możesz je wykorzystać, aby zwiększyć swoje wyniki sprzedażowe.


Jak uzyskać dostęp do statystyk na Insta?

Aby otrzymać dostęp do opcji sprawdzania statystyk, w pierwszej kolejności należy utworzyć profil firmowy. Konto firmowe można utworzyć z poziomu swojego profilu na Instagramie. Wystarczy wejść w panel edycji profilu i wybrać opcję “Wypróbuj konto firmowe”. Wyświetli nam się parę informacji na temat możliwości, jakie ten rodzaj profilu otwiera, a następnie okienko, w którym możemy dobrać profil facebookowy, z którym możemy połączyć konto na Instagramie. W razie, gdybyśmy zdecydowali, aby nie łączyć kont ze sobą, zostanie utworzony nowy fanpage na Facebooku - o tej samej nazwie, co nasze imię i nazwisko podane na Insta, jednak bez wskazanego właściciela. Ostatnią czynnością, jaką musimy wykonać, jest potwierdzenie adresu email. Po tym wszystkim nasz status naszego profilu zostanie zmieniony na firmowy, a, co za tym idzie, pod nazwą użytkownika będzie się wyświetlać od teraz informacja o tym, jaką działalność prowadzimy - zależnie od wskazanej przez nas opcji.


Od teraz możemy sprawdzać statystyki na naszym profilu po kliknięciu ikony trzech poziomych linii, w prawym górnym rogu ekranu na naszym profilu. Informacje, jakich możemy tutaj zasięgnąć dzielą się na trzy typy:

  1. Aktywność - jakie interakcje były podejmowane pod naszymi postami oraz w jakich miejscach nasz profil i posty wyświetlały się w panelu “odkrywanie”

  2. Zawartość - tutaj będą wyświetlać się statystyki dotyczące naszych postów, relacji oraz materiałów promowanych, w tym reklam

  3. Grupa odbiorców - w tej rubryce uzyskamy dostęp do informacji na temat osób, które nas obserwują.


Należy pamiętać, że aby statystyki zaczęły się wyświetlać, konieczne jest udostępnienie postu lub postu promowanego po przełączeniu na profil firmowy, a w przypadku informacji o obserwujących może być konieczne odczekanie kilku dni, aby w ogóle zaczęły się wyświetlać.


Jakie statystyki Instagram są dostępne na profilu firmowym?


Wyżej wymienione typy statystyk dają nam kilka możliwości w odniesieniu do prowadzenia działań biznesowych na Instagramie. Do ważniejszych informacji należą:

  • Zasięg i wyświetlenia - zasięg postu oznacza liczbę unikalnych osób, która zobaczyła post, natomiast liczba wyświetleń wskazuje, ile razy w sumie nasz post został wyświetlony. Dbanie o jak największy zasięg i liczbę wyświetleń możliwie najbardziej do niego zbliżoną może mieć duży wpływ na skuteczność reklam

  • Kliknięcia przycisku - w razie prowadzenia działań reklamowych nastawionych na przekierowanie ruchu na stronę, w statystykach będzie można zobaczyć liczbę kliknięć w docelowy link

  • Aktywność - zawiera zarówno liczbę polubień i komentarzy pod postami, jak i również czas, kiedy liczba podejmowanych aktywności jest największa


Jak wykorzystać statystyki?


Statystyka profilu na Instagramie pomoże Ci podjąć decyzję na temat dalszych działań na platformie. W większości są to bardzo podstawowe informacje, jednak dla osoby doświadczonej mogą one być bardzo cenne. Przede wszystkim zwróć uwagę na:

  • Stosunek liczby aktywności do zasięgu - pamiętaj, że Twoje posty nigdy nie docierają do wszystkich Twoich obserwujących. Zależnie od tego, w jakiej relacji pozostajesz z algorytmami Instagrama, będziesz trafiać do 30-60% swojej publiki. Jeżeli Twój zasięg spadnie, być może opłacalne będzie rzadsze publikowanie postów lub inwestycja w posty sponsorowane. Pamiętaj też, że liczba aktywności pod postem średnio wynosi 5-10% liczby wyświetleń - jeżeli liczba polubień/komentarzy posiada niższą wartość, postaraj się o lepszą jakość swoich postów.


  • Dane demograficzne - Sprawdzenie statystyki Instagram pod kątem demografii pozwala wyszczególnić lepiej sprecyzowaną grupę odbiorców. Duże znaczenie będzie miał wiek Twoich odbiorców, ich płeć oraz czas, kiedy są najbardziej aktywni. W połączeniu z liczbami dotyczącymi aktywności i wyświetleń, łatwiej będzie Ci dopasować swój content odpowiednio do publiki, która Cię ogląda. Obserwuj uważnie swoje najpopularniejsze posty, postaraj się określić, co je najbardziej wyróżnia i zastosuj je w kolejnych postach.


Jak widzisz, korzystanie z profilu firmowego może mieć wiele korzyści. Ważne jest, aby odpowiednio je wykorzystywać i przekuwać uzyskane informacje we wnioski, które pomogą Ci w skutecznej promocji Twojego profilu. Analizuj i zwiększ osiągi!