25.10.2018 · 544 wyświetlenia

Jakie hashtagi na Instagram? Wybór strategii dodania hashtagów

Wszędzie te hashtagi. Gdzie nie spojrzeć, wszędzie słowa poprzedzone charakterystyczną kratką. #Jedzenie. #Fit. #Zdrowie. #Libacja. #Atencja. #Hashtag. Czasem w nawale pokratkowych wyrażeń łatwo się pogubić. Czy gdziekolwiek w tym chaosie znajdziemy jakiś sens? Czy sam autor w ogóle go dostrzega, czy zależy mu już wyłącznie na kratkowaniu?  I wreszcie, po co stosować hashtagi? #Już #wyjaśniam!


Hashtagi na Instagram to nic innego jak słowa klucze. Dzięki nim możemy łatwo wyszukać posty, które nas interesują - nieważne, czy będzie to relacja z koncertu naszego ulubionego zespołu, nowa oferta ubrań z popularnej sieci odzieżowej czy po prostu nieśmiertelny, owiany na polskim Instagramie swoistą legendą #polishgirl. Jak to zwykle bywa z takimi rzeczami, niektóre hashtagi klikane są częściej niż inne - stąd temat dzisiejszego felietonu: jakie hashtagi na Instagram przyniosą najwięcej korzyści dla naszego biznesu?


Używając tagów, możemy osiągnąć kilka różnych efektów, zależnie od tego, jak umiejętnie to robimy. Mogą nam one posłużyć jako narzędzie nawigacyjne na naszym profilu. Będzie to użyteczne zwłaszcza w przypadku, gdy na platformie udzielamy się często i poruszamy różne tematy - dzięki hashtagom Twoi obserwujący łatwiej odnajdą się w kafelkowym rozgardiaszu i być może chętniej dokonają zakupu. Równie dobrze jednak możemy skorzystać z nich, by dotrzeć do nowych ludzi - w takim wypadku zależeć nam będzie by trafić do TOP9, czyli gali najpopularniejszych postów z danym hashtagiem. Trafiają tam posty zdobywające w szybkim tempie polubienia i komentarze. Sytuację nieco komplikuje fakt, że zestawienie najbardziej klikalnych zdjęć i filmików zmienia się średnio co dwie sekundy… ale i tak warto próbować! Każde odświeżenie topki to kolejna szansa, by Twoje produkty dotarły do nowych osób, a każdy post, który tego dokona, doprowadzi do Twojego konta nawet do 60 nowych obserwujących! Jeżeli następnym razem będziesz zastanawiać się, dlaczego hashtagi nie działają, pomyśl właśnie o TOP9 i o tym, że większośc ludzi nie chce tracić czasu na przeglądanie czegokolwiek wykraczającego poza nie. Innym efektem, jaki możemy osiągnąć, zwłaszcza poprzez nieumiejętne korzystanie z hashtagów, jest irytacja naszej publiki - a tego zdecydowanie chcemy uniknąć!


W takim razie jak pisać hashtagi, aby były skuteczne? W przypadku nawigacji po profilu, podziel swój content na kilka zespołów. Każdemu przydziel odpowiedni hashtag i gotowe! Im bardziej intuicyjny podział, tym lepiej. Nie zapomnij tylko poinformować swojej publiczności o tym usprawnieniu.

W przypadku zwiększania zasięgu, natomiast, sprawa nieco się komplikuje. Możesz oczywiście użyć dużej liczby tagów, dopisać najpopularniejsze hashtagi do listy Twoich stałych odnośników czy nawet próbować podpiąć postowany content pod nieco inny target. Zanim to jednak zrobisz, zastanów się dwa razy. Masz wszakże do czynienia nie tylko z ludźmi, ale również z SI - a ona bezwzględnie ukróci zasięgi postów, które za bardzo próbują rzucać się w oczy. Przede wszystkim pamiętaj, aby nie przekraczać granicy 30 hashtagów. Lepiej jest używać mniej, za to trafnych fraz - zmniejszysz tym samym prawdopodobieństwo, że algorytmy Instagrama potraktują Twoje posty jak spam. Staraj się też nie używać tych samych fraz do każdego posta. Co więcej, przyjrzyj się konkurencji. Tagi na instagram na pewno nie są jej obce - przeanalizuj je i zdecyduj, które będą dla Ciebie użyteczne, a następnie spróbuj je usprawnić - może wpadniesz na coś, o czym konkurencja nie pomyślała. Idąc krok dalej, zawsze staraj się zrobić to lepiej niż inni sprzedawcy. Stwórz ładną, wpadającą w oczy grafikę, która przyciągnie odbiorców kolorami lub nietuzinkowością. Zwracaj uwagę na detale i wykaż się kreatywnością - zwiększysz w ten sposób szansę na trafienie do TOP9. Pamiętaj, że liczy się pierwsze wrażenie!