12.12.2018 · 356 wyświetlenia

Jak założyć Instagram? Czego potrzebujemy na start i od czego zacząć.

           Instagram jest platformą, która w ostatnim czasie rozwija się w zawrotnym tempie. Na potwierdzenie tych słów wystarczy spojrzeć na stale rosnącą liczbę użytkowników, która nie tak dawno temu przebiła jeden miliard! Każdy z userów jest inny i wszyscy mają swoje pomysły na prowadzenie instagrama, więc ilość i różnorodność udostępnionych tam materiałów może przyprawić o zawrót głowy. Aby przebić się do większej publiki z naszymi postami, musimy kierować się kilkoma prostymi zasadami, które ułatwią nam lawirowanie po skomplikowanych algorytmach filtrujących treści, które są wyświetlane innym odwiedzającym. Zanim jednak podejmiemy dalsze kroki, pierwszą rzeczą jaką należy zrobić, jest oczywiście rejestracja na Instagramie.

Rzecz jest niebywale prosta - wystarczy wejść na stronę internetową lub od razu ściągnąć na telefon odpowiednią aplikację i zarejestrować się za pomocą adresu email lub konta Facebook. Nie ma w tym żadnej filozofii, nawet dzieci nie mają z tym problemu. To, o czym jednak należy pamiętać, to dobór odpowiedniej nazwy konta. Pierwsze wrażenie jest niebywale ważne - zarówno w świecie rzeczywistym, jak i na Instagramie. Ludzie, widząc Twój profil, w pierwszej kolejności zwrócą uwagę na Twoje zdjęcie profilowe i pseudonim, a w następnej na opis - dlatego bardzo istotne jest, by profilówka przyciągała wzrok, a nazwa była adekwatna do contentu, który postujesz. Im bardziej zaskakująca, tym lepiej. Wykaż się kreatywnością, poczuciem humoru, pokaż siebie z najlepszej strony. Rozpocznij przygodę w sposób nieszablonowy, i proszę - założenie konta na Instagramie masz już za sobą!

Robisz świetne pierwsze wrażenie. Ludzie, widząc Twój portret, chętnie w niego klikają i sprawdzają, co masz do zaoferowania. Wchodzą w profil, czytają opis, zjeżdżają niżej, a tam… pusto. Potencjalni obserwujący, zawiedzeni, opuszczają Cię i zamiast tego sprawdzają, co do pokazania ma Twoja konkurencja.

Regularne dodawanie postów jest bardzo istotne z punktu widzenia zarówno użytkowników, jak i sztucznej inteligencji Instagrama. Pustym profilem nie przyciągniesz nikogo, dlatego zacznij od wrzucenia kilku ciekawych rzeczy. Dodawanie zdjęć na Instagram należy odpowiednio dozować, jednak na początku skup się na tym, by nieco zapchać swoją stronę. Przygotuj 9 postów i opowiedz w nich o sobie, swoich usługach, pokaż jak działa towar, który oferujesz. Poproś swoich dotychczasowych klientów o zdjęcia i opinie i, za ich zgodą, podziel się ich historiami. Aby usprawnić nieco cały proces, możesz spróbować również:

  • Podzielić się ciekawostkami - konto marketingowe to nie tylko dodawanie filmów na instagram, czy postowanie treści dotyczących wyłącznie Twojego produktu. Różnorodny content doskonale nakręca ruch na Twoim profilu, a ciekawe zagadnienia z Twojej branży to świetne urozmaicenie wrzucanych treści!

  • Odpowiedzieć na pytania - na pewno dostaniesz ich wiele, czy to pod postami, czy w wiadomościach direct. Zamiast odpowiadać pojedynczo na każdą wątpliwość, zrób krótką listę i cyklicznie odpowiadaj na filmie na najczęściej zadawane pytania. Twoi obserwujący docenią to i nauczą się więcej o Twoim produkcie!

  • Korzystać z hashtagów - ułatwią one nawigację po profilu, jak i również przyciągną nową publikę. O tym, jak używać tagów, dowiesz się tutaj: (LINK)

  • Poruszyć popularne tematy - dowiedz się, czym interesują się ludzie, którzy korzystają z Twoich usług i przyciągnij ich uwagę wrzucając posty tematyczne. Pamiętaj jednak, by nie odbiegać za daleko od tematyki profilu!