25.03.2019 · 126 wyświetlenia

Jak wykorzystać wiadomości prywatne w celu promocji konta na Instagramie?

Jednym z najważniejszych elementów, które mają duży wpływ na aktywność na naszym profilu, jest interakcja z obserwującymi. Nie ważne, czy polega ona na wymianie uwag korzystając z wiadomości na Instagramie, odpowiadanie na pytania zadane w komentarzach czy zadawanie klientom pytań odnośnie wrażeń z naszego produktu lub usługi. Każda taka czynność buduje relacje z potencjalnymi klientami i sprawia, że pałają oni do nas większym zaufaniem - dlatego warto zacząć taką relację budować już w momencie, kiedy dana osoba dołączy do naszego grona.


Każdej nowej osobie, która zaobserwuje Twój profil, wyślij wiadomość powitalną. Podziękuj za dołączenie do społeczności, zaproś do aktywności pod postami i poinformuj o nowościach, które niedawno zostały wprowadzone. Pamiętaj jednak, aby nie podchodzić do całej komunikacji zbyt nachalnie. Unikaj zwrotów rozkazujących, caps locka i innych zagrywek, które mogą wydać się drugiej osobie natarczywe. Wiadomość direct Instagram nie jest dobrym miejscem do stosowania agresywnego marketingu, niemniej to świetny sposób na dzielenie się z Twoimi potencjalnymi klientami informacjami, które mogą im się wydać użyteczne.


Na Twoją skrzynkę na Instagramie często będą przychodzić pytania, na które niektórzy klienci będą poszukiwali odpowiedzi. Ważne jest, aby w takich sytuacjach reagować natychmiast, ponieważ osoby zainteresowane mogą całkiem szybko zrezygnować z zakupu ze względu na zbyt wolną odpowiedź - w końcu najczęściej zakupu dokonujemy pod wpływem chwili, a większa ilość czasu na przemyślenie decyzji może wpłynąć negatywnie na naszą sprzedaż. Zdarza się czasem, że niektóre pytania pojawiają się bardzo często. W takiej sytuacji dobrym posunięciem jest udzielenie na nie odpowiedzi za pomocą posta, komentarza lub, w skrajnych przypadkach, udostępnienie jej bezpośrednio na biogramie. Stałe udzielanie odpowiedzi na te same pytania może być nużące, jednak czasem warto zacisnąć zęby, jeżeli napisanie kilku słów może zaważyć o decyzji klienta o zakupie - działaj więc prewencyjnie, jednak nie zamykaj się na dyskusję nawet w momencie, kiedy odpowiedź można łatwo znaleźć na Twoim profilu. Klienci lubią, kiedy poświęca się im pełną uwagę.


Wspomniałem wcześniej, że skrzynka nadawcza nie jest miejscem na agresywną reklamę. To prawda, niemniej reklama direct na Instagramie jest praktyką wszechobecną i niekiedy bardzo skuteczną. Problemem tutaj jest niezaprzeczalnie pewna granica między sprzedawcą a kupującym, która wyznacza nam, jak daleko możemy się posunąć w sytuacji, kiedy to od nas w pierwszej kolejności wychodzi informacja. Promowanie direct na Instagramie można śmiało porównać do balansowania na linie. Odnalezienie odpowiedniego punktu zaczepienia i pozostanie w równowadze będzie dla nas gwarantem odbycia udanej transakcji. Dopuszczalnym jest więc odnalezienie profilów konkurencji, wyszczególnienie osób, które najaktywniej się tam udzielają i skontaktowanie się z nimi w celu udzielenia informacji na temat prowadzonych przez nas usług. Unikajmy w takich sytuacjach zbędnych zapychaczy - lepiej powiedzieć bezpośrednio, gdzie odnaleźliśmy tę osobę i dlaczego do niej piszemy. Możemy więc zacząć na przykład słowami:


“Cześć (imię)! Natknąłem się na Twój komentarz pod postem (xxx) i zauważyłem, że jesteś bardzo zainteresowany (xxx). Chciałbym zaprosić Cię do zapoznania się z naszymi usługami - sądzę, że mogą Cię zainteresować. Co o tym sądzisz?”.


Dzięki takiemu podejściu rozmówca nabiera do nas zaufania, gdyż widzi dokładnie, jak go znaleźliśmy i po co do niego piszemy. Ponadto, zamiast od razu mówić o szczegółach naszej oferty, dajemy mu wybór - możemy mu podesłać więcej informacji, jeżeli będzie chciał. Postawienie na końcu wiadomości pytania otwartego sprawia również, że osoba zainteresowana bardziej zaangażuje się w rozmowę. Jeśli uzyskamy zgodę, możemy sobie pozwolić na nieco śmielsze podejście do rozmowy i przedstawienie dalszych szczegółów. W najlepszym przypadku możemy zdobyć nowego kupca lub osobę obserwującą - w najgorszym pożegnamy się i już nie wrócimy do tematu.


Promocja direct Instagram może mieć więc kilka zastosowań. Przede wszystkim warto wykorzystać ją jako narzędzie budujące zaufanie między sprzedawcą a kupującym, jednak w niektórych przypadkach może się sprawdzić jako doskonałe narzędzie marketingowe. Niezależnie, jak Ty będziesz korzystać z wiadomości direct, pamiętaj o tym, by nie przesadzać z nachalnością. Wypróbuj te kilka porad i sprawdź, jak działają u Ciebie!