Jak udostępnić kilka relacji na Instagramie?
Od ponad roku Instagram wprowadził nową funkcję - relacje na Instagram,
nazywane też Stories lub InstaStories. Jest to bardzo mocno rozwijająca się
funkcja, która zdecydowanie będzie rozwijana przez Instagram.
Na samym początku po
wprowadzeniu tej funkcji było możliwe udostępnienie relacji na Instagramie
pojedynczo, czyli brak możliwości publikowania kilku wideo jednym ciągiem,
gdzie następnie Instagram to dzieli na 15 sekundowe Stories. Skorzystać z nowej
funkcji jest dość łatwo - w aplikacji Instagram należy kliknąć w lewym górnym
rogu w ikonkę aparatu, następnie można nagrać własne relacje Instagram, zrobić
zdjęcie lub wejść do galerii, a następnie wybrać wcześniej zrobione zdjęcie
bądź wideo. Relacje Instagram zostaną opublikowane w kolejności, w jakiej je
dodamy. Zaktualizowana wersja pozwala pozwala dodawać i edytować dużą ilość
relacji instagram jednocześnie. To samo dotyczy wideo, Instagram podzieli każde
ze stories na 15 sekundowo odcinki, gdzie będzie można obrobić każde wideo
osobno. Obrabiając relacje Instagram jest możliwość dodawania napisów,
naklejek, różnego rodzaju ankiet, dzięki czemu udostępnienie relacji na
Instagramie jest proste oraz pozwala zwiększać zaangażowanie odbiorców.
Udostępnienie relacji na
Instagramie staje się coraz bardziej popularnym narzędziem w aplikacji. Jest to
związane z tym, że mamy do dyspozycji spory zakres typów relacji na
Instagramie. Serwis właściwie co miesiąc dodaje nowe funkcje, rozwijając obecne
typy relacji na Instagramie, jakimi są:
- Ankiety: jedna
z najpopularniejszych funkcji, która pozwala skutecznie angażować Twoich
odbiorców. Można zadawać pytania np. na temat produktu, lub na jaki temat
ma być kolejny post na Twoim profilu. Dzięki temu odbiorczy będą czuć się
częścią Twojego i będą bardziej lojalni oraz zaangażowani.
- Umieszczanie linków: w przypadku profilu firmowych jest to
szczególnie przydatne narzędzie. Pozwala umieszczać linki w Stories,
dzięki możesz promować własne produktu i odrazu odsyłać osobę zainteresową
na stronę z produktem. Problem jest taki, że dana funkcja jest dostępna
wyłącznie profilom, które posiadają powyżej 10 000 obserwujących. Jeżeli
nie masz takiej ilości obserwujących, to serwis Turbopromo.pl daje
możliwość zakupu obserwujących, dzięki czemu funkcja dodawania linków w Stories
będzie dla Ciebie dostępna.
- Udostępnie w ralacjach post innego użytkownika: Popularna funkcja, szczególnie
w przypadku konkursów na Instagramie. Aby wykonać udostępnienie relacji
innego użytkownika na Instagramie, wystarczy pod wybranym postem kliknąć
ikonkę papierowego samolociku, a następnie potwierdzić klikając “Dodaj do
swojej relacji”. Udostępniony post będzie w postaci naklejki w relacji z
odnośnikiem oraz nazwą użytkownika.
- Q&A: bardzo
przydatna, ale jednocześnie czasochłonna funkcja. Dzięki niej możesz zadać
pytanie swoim obserwującym i zobaczyć, co inni myślą na dany temat, lub
poprosić własnych odbiorców o zadanie Tobie pytania. Wtedy możesz
umieszczać odpowiedzi na pytania w Stories.
- Relacje na żywo: Relacje Live pozwalają angażować odbiorców prowadząc z nimi konwersację na żywo. Od pewnego czasu jest również możliwość prowadzenia relacji wśród kilku użytkowników jednocześnie, łącząc kilka obrazów. Jeżeli Twoją relację ogląda więcej niż 400 osób jednocześnie, Instagram wybija ją w TOP, tym samym zaczyna wyświetlać osobom, które nie obserwują Twojego profilu. Na Turbopromo.pl jest możliwość zakupu usługi oglądających Live, dzięki czemu Twoja relacja może trafić do TOPu.