29.12.2018 · 519 wyświetlenia

Jak mieć dużo obserwujących na Instagramie?

Pozyskanie followersów na Instagramie jest zadaniem bardzo trudnym, zwłaszcza dla nowych firm. Niemniej warto poświęcić trochę czasu, gdyż efekty takiego promowania mogą przejść wszelkie wyobrażenia - pod warunkiem, że będziemy prowadzić takie działania w sposób umiejętny. W poprzednich tekstach pojawiały się szczątkowe informacje o tym, jak zyskać więcej followersów. Odnosiły się one do wielu sytuacji, zależnie od kontekstu. Niektórym przedsiębiorcom może się to wydać łatwe - wszak jest mnóstwo firm, które za opłatą sprawią, że Twój profil będzie pękał w szwach od nowej publiki.  Zanim jednak postanowisz skorzystać z usług firm zewnętrznych i zdecydujesz się na sztuczne powiększenie profilu za pomocą fejkowych, zagranicznych kont, doczytaj tekst do końca i dowiedz się, jak zyskać więcej obserwujących na instagramie przy zerowym ryzyku.


Sprawa z obserwującymi ma się różnie. Oczywiście łatwo jest dostrzec pewną zależność (im więcej tym lepiej) i się nią kierować. Dla co niektórych zaprawionych w boju użytkowników Instagrama to spostrzeżenie może znacznie stracić na znaczeniu. Chodzi mianowicie o to, że przede wszystkim powinno nam zależeć na tym, aby nasze posty trafiały do odpowiedniej publiki. Zdobywając obserwujących, którzy niekoniecznie mogą być zainteresowani naszym produktem bądź usługą, zmniejszamy szansę na to, że ktoś faktycznie zainteresowany zakupem w ogóle zobaczy nasz post. Poszerzanie bazy odbiorców powinno więc polegać na przyciągnięciu uwagi odpowiednich osób, które będą w zaangażowany sposób udzielać się na profilu. Kierując się tą myślą, staraj się o to, aby content dostępny na Twojej stronie zawsze odnosił się do produktu, który promujesz. Nie ograniczaj się jednak wyłącznie do suchych zdjęć z opisami - skup się na zdobyciu zainteresowania w nieco inny sposób. Podziel content na profilu na kilka kategorii i naprzemiennie postuj, na przykład, historie Twoich klientów, porady lifestylowe czy ciekawostki związane z Twoją branżą. Takie działanie zmniejszy szansę na to, że ktoś niezainteresowany zajmie sobie miejsce na dłużej, a jednocześnie osoby świadome będą chętniej wracać do Ciebie po nowe informacje.


Zanim jednak bez reszty poświęcisz się tworzeniu kolejnych postów, skup się na tym, co widać natychmiast po wejściu na Twój profil. Pierwsze wrażenie to główny czynnik, który zadecyduje o tym, czy nowe osoby zaobserwują Cię, czy po prostu się wycofają. W tych kwestiach liczy się prostota i przejrzystość, dlatego pamiętaj o kilku rzeczach:

  • Twoje zdjęcie profilowe powinno przyciągać wzrok, czyli wyróżniać się na tle reszty zawartości biogramu. Nie chodzi tylko o to, aby zdjęcie było miłe dla oka, ale również o to, aby pozostałe elementy widoczne na stronie nie odciągały od niego uwagi. Zadbaj o żywą kolorystykę zdjęcia, a resztę zawartości potraktuj minimalistycznie, przedstawiając tylko najważniejsze informacje w jak najmniej natrętny sposób.

  • W biogramie nie ma zbyt szerokiego pola do popisu jeżeli chodzi o ilość dozwolonych znaków, więc dokładnie przemyśl, jakie informacje mogą zainteresować potencjalnych klientów i przedstaw je w krótki, treściwy sposób. W celach estetycznych zostaw sobie też miejsce na kilka emoji, jednak pamiętaj, aby nie przesadzić z nimi - emotki bardzo łatwo mogą rozproszyć uwagę od Twojego zdjęcia profilowego.

  • Jeżeli prowadzisz własną stronę internetową, warto zachować w biogramie nieco miejsca na link do niej. W opisie profilu znajduje się jedyne miejsce, w którym możesz umieścić hiperłącze - wykorzystaj to, aby przekierowywać klientów bezpośrednio na Twoją stronę lub prosto do produktu, który niedawno pojawił się w Twojej ofercie.


Pamiętaj również o tym, że Twoje działania mogą doprowadzić do sytuacji odwrotnej niż zamierzona. Próbując na przykład wypromować się przez korzystanie z hashtagów, uważaj, aby nie dodać ich zbyt wiele - algorytmy Instagrama mogą uznać Twoje posty za spam i w konsekwencji będą trafiać do mniejszej publiki. Ponadto unikaj wszelkich akcji typu like for like czy follow for follow, gdyż takie zachowania również negatywnie wpływają na odbiór Twoich postów. Nie popadajmy w paranoję i szanujmy swoich odbiorców - spamowe inicjatywy zawsze są źle odbierane przez społeczność.


Spróbuj też zachęcić swoich odbiorców do szerzenia dalej świadomości na temat Twojej firmy. Jednym ze sposobów na to jest zachęcenie ich do oznaczenia znajomego pod konkretnym postem, w zamian za, na przykład, małą zniżkę, czy drobny upominek do kolejnego zamówienia. Jest to jeden z popularniejszych w ostatnim czasie sposobów na to, jak zyskać więcej followersów.


Istnieje dużo porad dotyczących tego, jak zwiększyć liczbę obserwujących na instagramie. Żadna z nich niestety nie daje pewności co do jej powodzenia. Nie zniechęcaj się jednak za szybko i wypróbuj różne warianty i możliwości. Jakiej ścieżki nie obierzesz, życzymy Ci powodzenia w dalszych działaniach!