19.10.2018 · 332 wyświetlenia

Jak efektywnie prowadzić sprzedaż na Instagramie?

Coraz więcej firm decyduje się na prowadzenie Instagrama w celach marketingowych. Trudno się dziwić, wszak nie tak dawno liczba użytkowników osiągnęła wartość dziesięciocyfrową! Potencjał platformy jest więc ogromny, a skuteczne prowadzenie profilu na Instagramie może w znaczący sposób podnieść wyniki sprzedażowe.


Marketing w social media może wydawać się banalnie prosty. Zwykle jest tak aż do momentu, kiedy zauważamy, że nasze posty nie przynoszą oczekiwanych efektów. W takiej sytuacji bynajmniej nie należy się do niego zniechęcać! Jeżeli nie wiesz, co robisz źle, przeczytaj ten tekst i dołącz do dyskusji o tym, jak prowadzić firmowego Instagrama!


Czyli masz już konto na Instagramie - to świetnie! W końcu przyszedł czas, żeby dzięki niemu zarobić pieniądze. Pamiętaj jednak, by nie postować bezmyślnie - niezależnie czy postujesz reklamy, porady lifestylowe czy po prostu chcesz się pokazać. Skuteczne prowadzenie Instagrama nie polega na wrzucaniu byle czego i byle kiedy. Zamiast tego postaraj się ułożyć prosty plan - plan, który będzie miał na celu trzy rzeczy: przyciągnięcie obserwujących, zwiększenie zaangażowania i sprzedaż. Na pewno nie uszło Twojej uwadze, że sprzedaż wymieniliśmy dopiero na końcu. To nie przypadek! Powodem tego zabiegu jest jedna rzecz, która może zniweczyć lub hojnie wynagrodzić wszelkie działania Instagramowych marketerów - zasięg. Zasięg jest budowany na podstawie jakości Twoich postów. W skrócie, im bardziej zaangażowana jest Twoja społeczność, tym szersza publika, do której trafia post. Nie jest sztuką mieć wielu obserwujących. Przeciwnie - przekonasz się w końcu, że ogromna publika, która nie reaguje na Twoje poczynania może być przekleństwem. Dlatego zachęć ją do dyskusji pod zdjęciami! Jej aktywność sprawi, że dotrzesz do większej liczby osób, a co za tym idzie, Twoje reklamy będą skuteczniejsze! Taktyka ta sprawdza się zwłaszcza w przypadku sprzedaży przedmiotów, które klienci kupują jednorazowo i nie wracają do nich - zbuduj renomę, a Twój ekskluzywny produkt trafi do rzeszy ludzi!


A co jeśli to nie zasięg jest problemem? Zdarzają się sytuacje, gdy sprzedawcy mają dużą publikę, która chętnie udziela się pod postami, a wielkość sprzedaży nadal zawodzi. W takiej sytuacji zadaj sobie pytanie: czy Twoja oferta jest wystarczająco przejrzysta?


Nie obawiaj się podawać cen Twoich produktów. Jeśli handlujesz usługami - opisz je w prosty, zrozumiały sposób. Opowiedz o tym, co klienci mogą zyskać kupując właśnie u Ciebie. Zachęć ich specjalną promocją dla osób aktywnych na Twoim profilu, podaruj drobne upominki lub w inny sposób zachęć do sprzedaży - być może konkurs dla posiadaczy konkretnego produktu okaże się strzałem w dziesiątkę!


Mamy nadzieję, że po przeczytaniu tego tekstu prowadzenie konta na Instagramie będzie dla Ciebie znacznie łatwiejsze. Pamiętaj jednak, że jest jeszcze mnóstwo rzeczy, na które musisz zwracać uwagę. Odwiedzaj nas regularnie i nie przegap najnowszych porad jak prowadzić Instagram!