12.03.2019 · 198 wyświetlenia

Gdzie promować swojego Instagrama?

Prowadzenie działalności w internecie posiada pewną cechę, która znacznie ułatwia zwiększenie świadomości na temat Twojej firmy i produktu. Mowa oczywiście o łatwości dostępu do kolejnych grup odbiorców - nie ważne, czy są to mężczyźni w średnim wieku, którzy w ostatnim czasie skarżą się na nadmierne wypadanie włosów, nastolatki zapatrzone bezwarunkowo w celebrytę o stale rosnącej popularności, czy studenci poszukujący lokalu z tanim, smacznym jedzeniem. Każda z podanych grup posiada swoje cechy, które sprawiają, że może być cenna dla poszczególnych przedsiębiorstw. Pełna świadomość tego, kim właściwie jest osoba, do której trafiają Twoje treści jest kluczem do tego, jak wypromować się na Instagramie.


Na pytanie “gdzie promować swojego Instagrama?” odpowiadamy więc krótko - na Instagramie właśnie. Promowanie Instagrama jest najskuteczniejsze bezpośrednio na platformie, bo właśnie tam znajdziesz ludzi, którzy z tej aplikacji korzystają. Rzecz niby oczywista, niemniej mało kto wydaje się o niej pamiętać. Pierwszym krokiem niech będzie więc uświadomienie sobie tego faktu. Kolejnym będzie określenie, do jakiej grupy odbiorców chcemy trafiać przede wszystkim. To przecież jasne, że osoba prowadząca profil traktujący o bodybuildingu nie będzie chciała trafiać do osób, które w ogóle nie interesują się tym zagadnieniem. Najlepszą bazą osób zainteresowanych poszczególnymi tematami są profile ludzi, którzy prowadzą działalność zbliżoną do naszej - dlatego fanatycy siłowni powinni brać na cel profile, na przykład, Michała Karmowskiego czy Mariusza Pudzianowskiego. Następnie należy skupić na sobie uwagę odbiorców wspomnianych wyżej panów. Istnieje kilka sposobów na to, jednak zdecydowanie najlepszym jest zaobserwowanie takich osób. Po otrzymaniu powiadomienia użytkownik z niemal całkowitą pewnością odwiedzi nasz profil i być może się zrewanżuje. Istnieje duży minus takich działań - mianowicie liczba obserwowanych będzie stale rosła wraz z liczbą obserwujących, co przełoży się negatywnie na odbiór naszego profilu. Dlatego ważnym jest, aby systematycznie czyścić swoją bazę obserwowanych, jednak jest to działanie czasochłonne i męczące.


Sposoby na to, jak promować Instagram, nie ograniczają się jedynie do wrzucania dobrego contentu. W niektórych sytuacjach jesteśmy wręcz zmuszeni do tego, aby samodzielnie zadbać o napływ kolejnych odbiorców. Reklamowanie Instagrama jest więc działaniem w pełni uzasadnionym, ba, niekiedy nawet koniecznym dla prawidłowego funkcjonowania naszego profilu. Szukając odpowiedniej publiki możemy wykorzystać również hashtagi. Warto zapoznać się z tymi, które w konkretnej branży cieszą się największą popularnością i stosować je w celu powiększenia swojej bazy obserwujących. Nie ograniczaj się jednak tylko do dopisywania hashtagów przy Twoich postach - znajdź po tagach posty innych użytkowników i odwiedź profile, które je lajkują. Następnie świetnym pomysłem jest, analogicznie do metody przedstawionej powyżej, obserwowanie ich i usuwanie z bazy po kilku dniach.


Promocja konta Instagram może mieć też nieco inny, lokalny charakter. Podczas promowania sklepu stacjonarnego, salonu piękności czy nowo otwartej siłowni, przeważające znaczenie będzie miała dla nas lokalizacja, w której przebywają nasi potencjalni klienci. Najskuteczniejszym sposobem na promowanie marki na Instagramie w takim przypadku, jest wykorzystanie Facebook Managera. Tworząc w nim prostą reklamę, jesteśmy w stanie sprecyzować grupę odbiorców, która nas interesuje. Przy zawężaniu grupy możemy podać warunek, że wszyscy odbiorcy muszą mieszkać na stałe, chociażby, w Warszawie czy Poznaniu. Podobnie możemy postąpić w przypadku biznesów o charakterze dalekozasięgowym - jednak w takim przypadku głównym warunkiem zawężania będą dla nas konkretne zainteresowania odbiorców.


A Ty, masz jakieś miejsca, które często odwiedzasz w celu promowania swojego profilu? Podziel się nimi w komentarzach, a my jak zwykle życzymy powodzenia w dalszym podbijaniu Instagrama!